torstai 21. huhtikuuta 2011

Aluksi...

Olen 27-vuotias valtio-opin ja historian opiskelija Jyväskylästä. Viime aikaisen poliittisen aktivoitumisen vuoksi päätin aloittaa oman blogin kirjoittamisen. Tämä siksi, että tykkään osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun ja tuoda kantojani esille.

Opiskelen parhaillaan viidettä vuotta kahta pääainettani Jyväskylän yliopistossa ja olen tutkinut brittiläistä parlamenttiretoriikkaa Clement Attleen työväenpuolueen hallituksen aikana vuosina 1945-48 keskittyen vapaus-retoriikan problematiikkaan. Olen myös kiinnostunut Euroopan integraatiosta ja viime syksynä opiskelin viisi kuukautta vaihto-opiskelijana Maastrichtin yliopistossa suorittaen European studies-opintokokonaisuutta.

Politiikasta olen ollut kiinnostunut pitkään, mutta liittyminen vihreisiin tapahtui vasta kaksi vuotta sitten ylioppilaskunnan edustajistovaalien yhteydessä. Näiden kahden vuoden aikana olen osallistunut aktiivisesti ylioppilaspolitiikkaan edustajiston jäsenenä ja valiokunta-aktiivina. Lisäksi olen ollut mukana hieman myös ViNOn sekä paikallisjärjestö Jyvionin toiminnassa osallistuen erinäisiin tapaamisiin.

Poliittisilta näkemyksiltäni olen ennen kaikkea liberaali. Mielestäni yhteiskunnan tulee olla samanaikaisesti sekä oikeudenmukainen, että kannustava, mikä synnyttäisi aktiivisia ja vastuuta ottavia kansalaisia. Itselleni tärkeitä arvoja ovat avoimuus, oikeudenmukaisuus, suvaitsevaisuus, sukupuolten tasa-arvo, ympäristön hyvinvointi ja ennen kaikkea yksilön vapaus riittäävän toimeentuloon, itsensä toteuttamiseen sekä päättää elämästään niissä rajoissa, joissa se muut ihmiset ja ympäristö huomioon ottaen on mahdollista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti